مدیریت سازمانی و سه پاکت
مدیری سمت جدیدی را تحویل گرفت . بعد از پایان مراسم تودیع و معارفه ، رئیس قبلی سه پاکت را که درشان بسته بود و شماره گذاریهای از یک تا سه را داست به رئیس جدید تحویل داد و از او خواست وقتی دچار مشکل می شود این پاکتها را به ترتیب باز کند .
رئیس جدید ، چند ماه بعد از شروع کار ، احساس کرد که جریان امور دچار رکود شده است . پاکت شماره یک را باز کرد . در آن پاکت نوشته شده بود : (برای توجیه همه مشکلات مرا سرزنش و مقصر بدان) . رئیس جدید بعد از آن ، در هر فرصتی ، همه کمبودها را به گردن رئیس قبلی می انداخت. ولی این تدبیر هم بعد از چند ماه برش خود را از دست داد .
رئیس جدید ناچار به سراغ پاکت دوم رفت. در آن نوشته شده بود : در مقابل هر پرسش و طرح هر مشکلی از (نوسازی ساختار سازمان) صحبت کن . رئیس جدید مدتی هم با این ترفند که مشغول طرح برنامه جامعی برای نوسازی واحد زیر نظر خود است از مراجعه کنندگان می خواست صبر پیشه کنند و منتظر بمانند .
پر واضح است که این راه حل هم موقتی بود و بعد از مدتی کارآئی خود را از دست داد . بعد از چند ماه رئیس جدید ، که حالا ماهها از شروع به کارش می گذشت ، با ناامیدی به سراغ پاکت سوم رفت و آن را باز کرد . در آنجا نوشته شده بود : (سه تا پاکت تهیه کن)